Main Article Content

Abstract

The development of banking today has undergone a significant transformation over the past few decades, driven by technological advancements, changes in consumer behavior, and increasingly stringent regulations. Banking is one of the crucial sectors in the modern economy. The purpose of this study is to examine the influence of of digital banking product and service innovation on customer loyalty, customer satisfaction at hana bank lippo cikarang. The research method used is a quantitative method processed using smartpls 3.0. the results of this research are

Keywords

Digital Banking Product Innovation Customer Loyalty Customer Satisfaction

Article Details

How to Cite
Ratnasari, R., Yahya, A., & Kustiwan, S. (2024). The Influence of Digital Banking Product And Service Innovation on Customer Loyalty Mediated by Customer Satisfaction at Hana Bank Lippo Cikarang. Kontigensi : Jurnal Ilmiah Manajemen, 12(1), 332-341. https://doi.org/10.56457/jimk.v12i1.560

References

  1. Ahyani, A. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumenpada Dapuruma Di Masjid Raya Bintaro Jaya Tangerang Selatan. SCIENTIFIC JOURNAL OF REFLECTION : Economic, Accounting, Management and Business, 5(3), 694–701. https://doi.org/10.37481/sjr.v5i3.523
  2. Amran, F. (2022). Analisis Pengaruh Layanan Digital Banking Terhadap Kinerja Perbankan Pada Klasifikasi Kelompok Bank Berdasarkan Modal Inti 3 Dan 4 Dengan Tingkat Kepuasan Nasabah Sebagai Variabel Intervening. Universitas Hasanuddin, 1–51.
  3. Anggoro, D. A., & Baskoro, D. A. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Applied Business and Administration Journal, 2(2), 1–9. https://doi.org/10.62201/abaj.v2i2.49
  4. Awaluddin. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Citra Merek Terhadap Loyalitas Pelanggan Transportasi Online. Estuarine, Coastal and Shelf Science, 1, 473–484.
  5. Choiriah, E. N., & Liana, L. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, Dan Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Kepuasan Pelanggan. Madic, September, 236–244.
  6. Dewi, A. K. (2020). Tingkat Kepuasan Nasabah Terhadap Pelayanan Customer Service Di Pt. Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk. Unit Narmada. STIE Perbanas Surabaya, 101, 0–16.
  7. Egala, B. S., Boateng, D., & Mensah, A. S. (2021). To leave or retain? An interplay between quality digital banking services and customer satisfaction. International Journal of Bank Marketing, 39(7), 1420–1445. https://doi.org/10.1108/IJBM-02-2021-0072
  8. Esha, D., & Pratama, P. (2021). Pengaruh Inovasi Produk, Fasilitas, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Roti Bakar 88 Kutabumi Tangerangs. Jurnal Manajemen Bisnis, 11(1), 17–28. https://jurnal.umt.ac.id/index.php/jmb/article/view/6129
  9. Fatimatuzahro, A., & Aslikhah, A. (2020). Strategi Inovasi Produk Perbankan Syariah Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Di PT. BPRS Daya Artha Mentari Bangil Pasuruan. Jurnal Mu’allim, 2(1), 81–93. https://doi.org/10.35891/muallim.v2i1.2202
  10. Harahap, R., & Pakpahan, R. R. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Pt. Pos Indonesia (Persero) Medan. Klinicheskaia Laboratornaia Diagnostika, 66(8), 465–471. https://doi.org/10.51620/0869-2084-2021-66-8-465-471
  11. Hartanto, A. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, Dan Lingkungan Fisik Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Mediasi Di De Mandailing Cafe Surabaya. Agora, 7(1), 287096.
  12. Jannah, I. F., Djakfar, I., & Dianah, A. (2020). Pengaruh Kualitas Digital Banking Terhadap Kepuasan Nasabah Pada Bni Syariah Cabang Banda Aceh. JIHBIZ :Global Journal of Islamic Banking and Finance., 2(1), 1. https://doi.org/10.22373/jihbiz.v2i1.8576
  13. Masitoh, N., Rosidah, E., & Kurniawati, A. (2023). Pengaruh Layanan Digital Banking Terhadap Kepuasan Nasabah Pada PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk Kantor Cabang Tasikmalaya. Jurnal Perbankan Dan Keuangan, 4(1), 11–16. http://jurnal.unsil.ac.id/index.php/banku
  14. Noviani, L. (2020). Pengaruh Inovasi Produk, Kreativitas Produk, dan Kualitas Produk terhadap Keunggulan Bersaing (Studi Kasus pada Kerajinan Tikar Eceng Gondok ”Liar”). Jurnal Manajemen Danbisnis (Jumanis), 2(1), 2076–2086. http://ejournal.lppm-unbaja.ac.id/index.php/jmb/article/view/982
  15. Octaviani, V., & Batu, R. L. (2022). Pengaruh Inovasi dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Toyota Yaris. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 10(S1), 255–262. https://doi.org/10.37676/ekombis.v10is1.2025
  16. Putra, J. A. (2021). Pengaruh Inovasi, Promosi dan Diversifikasi Produk Tehadap Peningkatan Nasabah Bank BRI Unit Candipuro. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(February), 2021.
  17. Satria, F., & Astarini, D. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Dimediasi Oleh Kepuasan Nasabah. Jurnal Ekonomi Trisakti, 3(1), 1911–1924. https://doi.org/10.25105/jet.v3i1.16124
  18. Suntoro, W., & Silintowe, Y. B. R. (2020). Analisis Pengaruh Pengalaman Merek, Kepercayaan Merek, dan Kepuasan Merek terhadap Loyalitas Merek. Maneggio: Jurnal Ilmiah Magister Manajemen, 32(1), 25–41. http://ojs.uajy.ac.id/index.php/modus/article/view/3194
  19. Supertini, N. P. S., Telagawati, N. L. W. S., & Yulianthini, N. N. (2020). Pengaruh kepercayaan dan kepuasan pelanggan terhadap loyalitas pelanggan pada Pusaka Kebaya di Singaraja. Prospek: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(1), 61. https://doi.org/10.23887/pjmb.v2i1.26201
  20. Widanti, A., Abdillah, W., & Murni, T. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Niat Pembelian Ulang Pada Konsumen Hypermart. Jurnal Ilmiah Manajemen, 17(2), 172–186. https://doi.org/10.33369/insight.17.2.172-186
  21. Ahyani, A. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumenpada Dapuruma Di Masjid Raya Bintaro Jaya Tangerang Selatan. SCIENTIFIC JOURNAL OF REFLECTION : Economic, Accounting, Management and Business, 5(3), 694–701. https://doi.org/10.37481/sjr.v5i3.523
  22. Amran, F. (2022). Analisis Pengaruh Layanan Digital Banking Terhadap Kinerja Perbankan Pada Klasifikasi Kelompok Bank Berdasarkan Modal Inti 3 Dan 4 Dengan Tingkat Kepuasan Nasabah Sebagai Variabel Intervening. Universitas Hasanuddin, 1–51.
  23. Anggoro, D. A., & Baskoro, D. A. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Applied Business and Administration Journal, 2(2), 1–9. https://doi.org/10.62201/abaj.v2i2.49
  24. Awaluddin. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Citra Merek Terhadap Loyalitas Pelanggan Transportasi Online. Estuarine, Coastal and Shelf Science, 1, 473–484.
  25. Choiriah, E. N., & Liana, L. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, Dan Kualitas Layanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Kepuasan Pelanggan. Madic, September, 236–244.
  26. Dewi, A. K. (2020). Tingkat Kepuasan Nasabah Terhadap Pelayanan Customer Service Di Pt. Bank Rakyat Indonesia (Persero) Tbk. Unit Narmada. STIE Perbanas Surabaya, 101, 0–16.
  27. Egala, B. S., Boateng, D., & Mensah, A. S. (2021). To leave or retain? An interplay between quality digital banking services and customer satisfaction. International Journal of Bank Marketing, 39(7), 1420–1445. https://doi.org/10.1108/IJBM-02-2021-0072
  28. Esha, D., & Pratama, P. (2021). Pengaruh Inovasi Produk, Fasilitas, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Roti Bakar 88 Kutabumi Tangerangs. Jurnal Manajemen Bisnis, 11(1), 17–28. https://jurnal.umt.ac.id/index.php/jmb/article/view/6129
  29. Fatimatuzahro, A., & Aslikhah, A. (2020). Strategi Inovasi Produk Perbankan Syariah Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Di PT. BPRS Daya Artha Mentari Bangil Pasuruan. Jurnal Mu’allim, 2(1), 81–93. https://doi.org/10.35891/muallim.v2i1.2202
  30. Harahap, R., & Pakpahan, R. R. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Pt. Pos Indonesia (Persero) Medan. Klinicheskaia Laboratornaia Diagnostika, 66(8), 465–471. https://doi.org/10.51620/0869-2084-2021-66-8-465-471
  31. Hartanto, A. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, Dan Lingkungan Fisik Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Mediasi Di De Mandailing Cafe Surabaya. Agora, 7(1), 287096.
  32. Jannah, I. F., Djakfar, I., & Dianah, A. (2020). Pengaruh Kualitas Digital Banking Terhadap Kepuasan Nasabah Pada Bni Syariah Cabang Banda Aceh. JIHBIZ :Global Journal of Islamic Banking and Finance., 2(1), 1. https://doi.org/10.22373/jihbiz.v2i1.8576
  33. Masitoh, N., Rosidah, E., & Kurniawati, A. (2023). Pengaruh Layanan Digital Banking Terhadap Kepuasan Nasabah Pada PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk Kantor Cabang Tasikmalaya. Jurnal Perbankan Dan Keuangan, 4(1), 11–16. http://jurnal.unsil.ac.id/index.php/banku
  34. Octaviani, V., & Batu, R. L. (2022). Pengaruh Inovasi dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Toyota Yaris. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 10(S1), 255–262. https://doi.org/10.37676/ekombis.v10is1.2025
  35. Putra, J. A. (2021). Pengaruh Inovasi, Promosi dan Diversifikasi Produk Tehadap Peningkatan Nasabah Bank BRI Unit Candipuro. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(February), 2021.
  36. Satria, F., & Astarini, D. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Dimediasi Oleh Kepuasan Nasabah. Jurnal Ekonomi Trisakti, 3(1), 1911–1924. https://doi.org/10.25105/jet.v3i1.16124
  37. Supertini, N. P. S., Telagawati, N. L. W. S., & Yulianthini, N. N. (2020). Pengaruh kepercayaan dan kepuasan pelanggan terhadap loyalitas pelanggan pada Pusaka Kebaya di Singaraja. Prospek: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 2(1), 61. https://doi.org/10.23887/pjmb.v2i1.26201
  38. Widanti, A., Abdillah, W., & Murni, T. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Niat Pembelian Ulang Pada Konsumen Hypermart. Jurnal Ilmiah Manajemen, 17(2), 172–186. https://doi.org/10.33369/insight.17.2.172-186