Main Article Content

Abstract

This study aims to determine the effect of service quality on customer satisfaction at PT. Securindo Packatama Indonesia in Tangerang. The method used is explanatory research with a sample of 96 respondents. The analysis technique uses statistical analysis with regression testing, correlation, determination and hypothesis testing. The results of this research variable service quality obtained an average score of 3.41 with good criteria. The consumer satisfaction variable obtained an average score of 3.84 with good criteria. Service quality has a significant effect on customer satisfaction with the regression equation Y = 8.914 + 0.863X, and a correlation value of 0.787 or strong with a determination of 62.0%. The hypothesis test obtained a significance of 0.000 <0.05.

Keywords

Service Quality Consumer Satisfaction

Article Details

How to Cite
Jasmani, J. (2023). The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction at PT. Securindo Packatama Indonesia in Tangerang. Kompartemen: Kumpulan Orientasi Pasar Konsumen, 1(1), 1-5. https://doi.org/10.56457/kompartemen.v1i1.366

References

  1. Abdullah. M (2014). Manajemen dan Evaluasi Kepuasan Konsumen. Yogyakarta: Penerbit Aswaja Pressindo.
  2. Algifari (2015) Analisis Regresi untuk Bisnis dan Ekonomi. Yogyakarta: BPFE.
  3. Bashu Swastha dan T. Handoko (2015) Manajemen Pemasaran Moderen, Yogyakarta: BPFE.
  4. Buchari Alma. 2014. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Edisi Revisi.
  5. Fandy Tjiptono (2017), Serivce Quality and Satisfiation. Tangerang: Edisi tiga. Andi.
  6. Freddy Rangkuti (2016) Strategi Promosi Yang Kreatif, Edisi Pertama, Cetakan Pertama Tangerang: Gramedia Pustaka Utama.
  7. Haryadi, R. N., Sunarsi, D., Erlangga, H., Nurjaya, N., & Hamsinah, H. (2022). Pengaruh Komunikasi dan Motivasi Terhadap Kepuasan Kerja Karyawan PT Timur Jaya Prestasi Cileungsi. JENIUS (Jurnal Ilmiah Manajemen Sumber Daya Manusia), 5(3), 702-709.
  8. Haudi, H., Wijoyo, H., & Sunarsi, D. (2020). Pengaruh Harga Produk dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan Kitchen Outlet Berbasis Online di Wilayah Tangerang Selatan. Jurnal Ilmu Komputer dan Bisnis, 11(2a), 9-16.
  9. Imam Ghozali (2017) Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. Edisi Kelima. Semarang: Badan Penerbit Undip.
  10. Istijanto (2014) Riset Sumber Daya Manusia. Tangerang: PT. Gramedia Pustaka
  11. Kharis, Ismu Fadli (2011) Studi Mengenai Impulse Buying dalam Penjualan Online. Semarang: Skripsi Universitas Diponegoro.
  12. Kotler dan Amstrong (2017), Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi Kedua Belas”. Jilid Satu. Tangerang: Erlangga.
  13. Lupiyoadi (2016) Manajemen Pemasaran Jasa, Edisi 4, Tangerang: Salemba Empat.
  14. Luthans Fred (2014). Organizational Behavior. Ney York: McGraw-Hill. New York.
  15. Nurjaya, N., Erlangga, H., Iskandar, A. S., Sunarsi, D., & Haryadi, R. N. (2022). Pengaruh Promosi dan Store Atmosphere Terhadap Kepuasan Konsumen pada Pigeonhole Coffee di Bintaro Tangerang Selatan. Jurnal Tadbir Peradaban, 2(2), 147-153.
  16. Philip Kotler (2017) Manajemen Pemasaran, Edisi Keempat Belas, Tangerang: PT. Indeks.
  17. Phipil Kotler dan Kevin Keller (2017) Manajemen Pemasaran, Edisi Kedua Belas, Jilid Satu, Tangerang: Erlangga.
  18. Rao, Purba (2015) Measuring Consumer Perceptions Through Factor Analysis, The Asian.
  19. Santoso, Singgih (2015) Menguasai Statistik Multivariat. Tangerang: PT Elex Media Komputindo.
  20. Sudjana (2014) Metode Statistika, Bandung: Tarsido.
  21. Sugiyono (2019) Metode Penelitian Administrasi : dilengkapi dengan Metode R & D. Bandung: Alfabeta.
  22. Suhartanto (2014) Metode Riset Pemasaran. Bandung: Alfabeta.